معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

امام صادق‌ صلوات‌الله‌علیه فرمودند: لَوْ عَلِمَ‏ النَّاسُ‏ مَا فِی‏ الْعِلْمِ‏ لَطَلَبُوهُ وَلَوْ بِسَفْکِ الْمُهَجِ وَخَوْضِ اللُّجَج؛اگر مردم می‌دانستند علم چقدر ارزش دارد،‌ به‌دنبال آن می‌رفتند، ولو مستلزم ریختن خون‌ها و فرو رفتن در دریاها باشد.
این روایت به این‌ معناست که اگر مردم ارزش علم را می‌دانستند، حتی اگر احتمال می‌دادند که در راه کسب علم خونشان ریخته شود یا زحمت‌هایی هم‌چون فرو رفتن در دریاها را متحمل شوند، باز هم به دنبال کسب علم می‌رفتند؛ آن‌قدر علم ارزش دارد که این ریسک‌ها را می‌طلبد.
منبع:
بحارالانوار، ج1، ص177.

  • ۰
  • ۰

شاید برایتان سوال باشد که آیا میتوان با روایات اهل سنت حقانیت شیعه را اثبات کرد؟ در ادامه با ما باشید تا جواب این سوال را بررسی کنیم.

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع اهل سنت روایات متعددی دارد و برخی از این روایات سند صحیح هم دارد و روایاتی که ثابت میکند که حضرت زهرا سلام الله علیها تا آخر عمر از خلیفه اول و دوم ناراضی بودند و بر آنها خشم گرفته است و عدم رضایت صدیقه شهیده از شیخین، اصل و اساس مشروعیت خلافت آنها را زیر سؤال میبرد؛ چون ثابت میکند که تنها یادگار رسول خدا و برترین بانوی دو عالم و سیده زنان اهل بهشت با خلافت ابوبکر و عمر مخالف بوده و خلافت آنها را مشروع نمیدانسته و از آنها خشمگین و ناراضی بوده است و طبق روایت صحیح السندی که در کتب اهل سنت وجود دارد و سند آن هم قطعی است، خشم حضرت زهراسلام الله علیها، خشم رسول خدا، و خشم خداست. و در روایت داریم که مستقیماً خشم خداوند است. و وقتی که ثابت شود که حضرت زهرا از ابوبکر خشمگین بوده در حقیقت ثابت میشود که خداوند هم از او ناراضی بوده است. و اعمال او را نمی پسندیده و در تثبیت این قضیه ما باید 4 دسته روایت را در کنار هم قرار دهیم و از صحیح ترین کتابهای آنها این روایات را بیاوریم و من تمام تلاشم این است که این روایات را فقط از صحیح بخاری و مسلم بیاورم .

دسته اول روایاتی است که درباره مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها است که در صحیح بخاری نقل شده است .

دسته دوم روایاتی که ثابت میکند که خشم حضرت زهرا سلام الله علیها خشم رسول خدا و خشم رسول خدا خشم خداوند است و این هم در صحیح بخاری آمده است و اگر در کتاب دیگری هم آمده که ما نقل کنیم صحّت سندش را هم متذکر میشویم .

دسته سوم روایاتی است که ثابت میکند که حضرت زهرا سلام الله علیها تا زنده بود از دست ابوبکر ناراضی بود و در حالی از دنیا رفت که بر ابوبکر خشمگین بود و این روایات هم با سند صحیح از بخاری و مسلم و دیگر کتابهای اهل سنت قابل اثبات است .

دسته چهارم روایاتی است که ثابت میکند که هر کس امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است و سؤال میکنیم که امام زمان حضرت زهرا سلام الله علیها چه کسی بوده است.

انشاء الله در پست بعدی این روایات را بررسی خواهیم کرد.

منبع:

http://www.velayattv.com

  • ۹۴/۱۲/۱۰
  • seyed95 حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی