معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

امام صادق‌ صلوات‌الله‌علیه فرمودند: لَوْ عَلِمَ‏ النَّاسُ‏ مَا فِی‏ الْعِلْمِ‏ لَطَلَبُوهُ وَلَوْ بِسَفْکِ الْمُهَجِ وَخَوْضِ اللُّجَج؛اگر مردم می‌دانستند علم چقدر ارزش دارد،‌ به‌دنبال آن می‌رفتند، ولو مستلزم ریختن خون‌ها و فرو رفتن در دریاها باشد.
این روایت به این‌ معناست که اگر مردم ارزش علم را می‌دانستند، حتی اگر احتمال می‌دادند که در راه کسب علم خونشان ریخته شود یا زحمت‌هایی هم‌چون فرو رفتن در دریاها را متحمل شوند، باز هم به دنبال کسب علم می‌رفتند؛ آن‌قدر علم ارزش دارد که این ریسک‌ها را می‌طلبد.
منبع:
بحارالانوار، ج1، ص177.

  • ۰
  • ۰

بیمه سفر با؟؟؟؟

تسبیح

امروزه بیمه شخص ثالث اجباری شده و کمتر کسی بدون بیمه کردن ماشین قصد سفر میکند. البته فایده این نوع بیمه برای بعد از وقوع حادثه است. امروز میخواهم چیزی را برایتان بیان کنم که با عمل به آن از همه آسیبهای سفر در امان بمانید.

از امام صادق علیه السلام روایت شده است:

برادران رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به نزد او آمده و گفتند: قصد کرده ‏ایم براى تجارت به شام عزیمت کنیم، به ما بیاموز که چگونه بگوییم.

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: در هر شب پس از به جاى آوردن نماز عشا، هنگامى که براى خواب به بستر میروید تسبیح فاطمه زهرا-سلام الله علیها- را خوانده و پس از آن آیة الکرسى را تلاوت کنید تا از همه گزندها در امان باشید.

برادران رسول خدا پس از سفر میگفتند: با عمل به این آموزش، از همه آسیب‏ها نجات یافته گزندى به ما نرسید. (1)

________________________________________

منبع:
1- مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى - روحانى على آبادى، محمد، زندگانى حضرت زهرا علیها السلام ( ترجمه جلد 43 بحار الأنوار) ترجمه روحانى، 1جلد، انتشارات مهام - تهران، چاپ: اول، 1379 ش. ص1012

  • ۹۴/۱۲/۲۰
  • seyed95 حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی