معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

امام صادق‌ صلوات‌الله‌علیه فرمودند: لَوْ عَلِمَ‏ النَّاسُ‏ مَا فِی‏ الْعِلْمِ‏ لَطَلَبُوهُ وَلَوْ بِسَفْکِ الْمُهَجِ وَخَوْضِ اللُّجَج؛اگر مردم می‌دانستند علم چقدر ارزش دارد،‌ به‌دنبال آن می‌رفتند، ولو مستلزم ریختن خون‌ها و فرو رفتن در دریاها باشد.
این روایت به این‌ معناست که اگر مردم ارزش علم را می‌دانستند، حتی اگر احتمال می‌دادند که در راه کسب علم خونشان ریخته شود یا زحمت‌هایی هم‌چون فرو رفتن در دریاها را متحمل شوند، باز هم به دنبال کسب علم می‌رفتند؛ آن‌قدر علم ارزش دارد که این ریسک‌ها را می‌طلبد.
منبع:
بحارالانوار، ج1، ص177.

  • ۰
  • ۰

گاهی برای کمک به دیگران و صدقه دادن -که خیلی هم به آن سفارش شده- دغدغه داریم ولی یادمان می‌رود که زن و بچه‌مان آیا مشکلی دارند یا نه. بعضی‌ها نفقه و مهریه همسرشان را که واجب است نمی‌دهند ولی همه جوره برای کارهای خیر و مستحبی پیشقدم می‌شوند. چه خوب است وقتی هم برای یادگیری مسائل دینمان بگذاریم.

امام سجادعلیه السلام:

برای من به بازار رفتن و خرید یک درهم گوشت برای خانواده ام که میل به گوشت دارند، از بنده آزاد کردن دوست داشتنی تر است.

..........................................

منبع حدیث:

وسائل الشیعة، ج ۱۵، ص ۲۵۱(لان ادخل السوق ومعی درهم ابتاع به لحما لعیالی وقد قرموا الیه احب الی من ان اعتق نسمة )

 

  • ۹۶/۰۵/۲۹
  • seyed95 حیدری

نظرات (۱)

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی خواهش مینم عکس را عوض کنید چرا که عکس چیز بسیار خشنی را به نمایش میذاره اما مفهوم مفهوم لطیفیست با سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی