معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

معرفت یک دقیقه ای

گاهی دانستن یک مطلب کوتاه، سرنوشت انسانی را تغییر میدهد.

امام صادق‌ صلوات‌الله‌علیه فرمودند: لَوْ عَلِمَ‏ النَّاسُ‏ مَا فِی‏ الْعِلْمِ‏ لَطَلَبُوهُ وَلَوْ بِسَفْکِ الْمُهَجِ وَخَوْضِ اللُّجَج؛اگر مردم می‌دانستند علم چقدر ارزش دارد،‌ به‌دنبال آن می‌رفتند، ولو مستلزم ریختن خون‌ها و فرو رفتن در دریاها باشد.
این روایت به این‌ معناست که اگر مردم ارزش علم را می‌دانستند، حتی اگر احتمال می‌دادند که در راه کسب علم خونشان ریخته شود یا زحمت‌هایی هم‌چون فرو رفتن در دریاها را متحمل شوند، باز هم به دنبال کسب علم می‌رفتند؛ آن‌قدر علم ارزش دارد که این ریسک‌ها را می‌طلبد.
منبع:
بحارالانوار، ج1، ص177.

  • ۰
  • ۰

حق معشوقه!

چقدر زندگی را جدی گرفتیم یعنی چقدر دنبال آشنایی با وظایف و حقوق خود و خانواده مان رفتیم. با حلوا حلوا کردن که دهن شیرین نمیشه. آخه بعضیها دوست دارند بهترین خانواده و بهترین فرزند را داشته باشند ولی حاضر نیستند برای رسیدن به آن هیچ تلاشی بکنند. مگر میشه بدون آشنایی با وظیفه و عمل به آن زندگی شیرین بشه؟!

پیامبر  خدا صلی الله علیه و آله:

حق زن بر شوهرش این است که او را سیر کند، لباس بپوشاند، نماز و روزه و زکات را اگر در مال زن حق زکاتی است به او یاد دهد، و زن نیز در این کارها با او مخالفت نورزد.

...............................................................

منبع حدیث:

مستدرک الوسایل،ج14،ص۲۴۳(للمراة علی زوجها ان یشبع بطنها، و یکسو ظهرها، ویعلمها الصلاة والصوم والزکاة ان کان فی مالها حق، ولاتخالفه فی ذلک)

  • ۹۶/۰۶/۰۶
  • seyed95 حیدری

نظرات (۱)

  • سایت تفریحی چفچفک
  • حق زن بر شوهرش این است که او را سیر کند، لباس بپوشاند، نماز و روزه و زکات را  اگر در مال زن حق زکاتی است  به او یاد دهد، و زن نیز در این کارها با او مخالفت نورزد.


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی